Πέμπτη 12 Μαρτίου 2009
Οι πολυεθνικές, η Επιτροπή Ανταγωνισμου, τα πρόστιμα κι εμείς
Οι πιέσεις που ασκούν οι μεγάλες πολυεθνικές στα σούπερ μάρκετ είναι κοινό μυστικό στο χώρο του λιανικού εμπορίου. Εταιρείες που παράγουν ή διακινούν εμπορικά σήματα "πρώτης γραμμής" συχνά απαιτούν τον εξοστρακισμό των ανταγωνιστών από τα ράφια χρησιμοποιώντας τις περισσότερες φορές ως όπλο τις επιπλέον εκπτώσεις στους εμπόρους (εκπτώσεις που σχεδόν ποτέ δεν μετακυλύονται στους καταναλωτές). Μια τέτοια ιστορία έχει να κάνει με τη Nestle, η οποία εκτός από το δημοφιλή Nescafe, έχει παρουσία στην αγορά και με τον ελληνικό καφέ Λουμίδη. Η εταιρεία θέλησε να αποκτήσει την πρωτοκαθεδρία και στη συγκεκριμένη προϊοντική κατηγορία, αλλά στο δρόμο της βρήκε την οικογένεια Δρίτσα. Παλιά καραβάνα στην αγορά καφέ, ο Γιώργος Δρίτσας αποφάσισε να τα βάλει με την πανίσχυρη Νεστλέ, η οποία μέσω της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά καφέ είχε προσπαθήσει να πετάξει ουσιαστικά από τα ράφια ανταγωνιστικά προϊόντα (μια παρόμοια ιστορία, η οποία εξετάζεται επίσης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και αναμένονται σύντομα τα πρόστιμα έχει συμβεί και με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, παραγωγό των σημάτων Αμστελ και Heineken και την πολύπαθη μπύρα Βεργίνα. Δείτε εδώ). Τελικά ο Γιώργος Δρίτσας έφτασε μέχρι την Επιτροπή Ανταγωνισμού όπου κέρδισε τη μάχη και η Νεστλέ καλείται πλέον να πληρώσει πρόστιμο μαμούθ 30 εκατ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πολυεθνική, η οποία διατηρεί μερίδια αγοράς της τάξης του 86%- 87% της αγοράς καφέ, είναι αποφασισμένη να εφεσιβάλει την απόφαση της Επιτροπής. Περισσότερα εδώ και τα συμπεράσματα δικά σας...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου