(πριν απο 2-3 μερες μου ηρθε ενα διαφημιστικο μειλ με μια φωτογραφια απο τις ακολουθες.
ταραχτηκα και ειπα να ψαξω να βρω υλικο για την περιοδο εκεινη οπου στην αθηνα υπηρχε θλιψη, φτωχεια, απαισιοδοξια και εθνικος διχασμος. βρηκα λοιπον την παρακατω αναρτηση. την μεταφερω αυτουσια. πηγη : balabalabambaluna.blogspot.com)
ΟΙ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΡΕΦΟΚΟΜΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ, 1947-1950, ΤΗΣ ΒΟΥΛΑΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ.
ΕΛΛΑΔΑ 1947-1950. ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΤΕ, ΚΑΤΑ ΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ, ΥΠΗΡΞΑΝ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΑ ΚΑΙ ΗΣΑΝ ΠΟΛΛΕΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΜΗΤΕΡΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΝ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΑ ΝΕΟΓΕΝΝΗΤΑ ΜΩΡΑΚΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΥ ΒΡΕΙ. ΕΝΑ ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ ΜΑΝΕΣ ΚΑΤΕΦΕΥΓΑΝ ΗΤΑΝ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΡΕΦΟΚΟΜΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
ΣΤΟ ΒΡΕΦΟΚΟΜΕΙΟ, ΕΚΕΙ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ΣΤΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΟΠΩΣ ΚΑΤΕΒΑΙΝΟΥΜΕ, ΜΙΑΝ ΙΔΕΑ ΜΟΝΟ ΠΡΙΝ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ, ΣΤΟ ΓΚΑΖΙ, "ΠΕΡΙΦΗΜΗ" ΥΠΗΡΞΕ Η ΛΕΓΟΜΕΝΗ "ΒΡΕΦΟΔΟΧΟΣ" ΣΤΟ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ, ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΣΥΡΤΑΡΙ-ΚΟΥΤΙ-ΚΡΕΒΑΤΑΚΙ, ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΕΣ ΜΑΝΕΣ, ΚΡΥΦΑ, "ΝΤΡΟΠΙΑΣΜΕΝΑ" ΚΑΙ ΦΟΒΙΣΜΕΝΑ, ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΠΑΝ ΤΑ ΝΕΟΓΕΝΝΗΤΑ ΜΩΡΑΚΙΑ ΤΟΥΣ. ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΤ'ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΗΜΕΙΟ. "ΑΧ, ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΟΥ!" ΑΝΑΦΩΝΩ ΚΑΙ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΕΣ ΟΙ ΔΥΣΑΡΕΣΤΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΑΝΩ Σ' ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ, ΠΟΥ ΟΙ ΔΥΣΤΥΧΟΙ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΑΝΑΦΩΝΟΥΜΕ "ΑΧ, ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΟΥ!" ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΘΑΝΑΤΟΝ, ΟΤΑΝ ΘΑ ΧΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝ ΓΙΝΕΙ ΨΥΧΟΥΛΕΣ ΚΑΙ ΣΑΝ ΜΠΟΥΡΜΠΟΥΛΗΘΡΕΣ ΘΑ ΑΝΑΠΗΔΟΥΜΕ ΠΛΙΝ-ΠΛΙΝ ΣΤΟΝ ΓΑΛΑΞΙΑ ΜΑΣ, ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΙΩΝΑ ΤΟΝ ΑΠΑΝΤΑ, ΑΜΗΝ!
ΑΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ, ΟΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ, ΑΦΗΝΑΝ ΤΑ ΜΩΡΑ ΒΙΑΣΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΣΚΑΛΕΣ ΤΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ ΚΑΙ ΕΝΙΟΤΕ ΤΙΣ ΜΑΝΑΔΕΣ ΣΥΝΟΔΕΥΑΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ (ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΣΕ ΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ).
Η ΜΕΓΑΛΗ, ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΒΟΥΛΑ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ, ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΩΝ ΑΛΛΩΝ, ΤΡΑΒΗΞΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΒΡΕΦΟΚΟΜΕΙΟ, ΑΛΛΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΦΤΩΧΙΚΑ ΣΠΙΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΒΑΛΛΕ Ο ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΘΥΜΑΤΩΝ ΠΟΛΕΜΟΥ.
ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ Η ΙΔΙΑ Η ΒΟΥΛΑ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΡΕΦΟΚΟΜΕΙΟ:
Δημοτικό Βρεφοκομείο Αθηνών Οδός Πειραιώς, Αθήνα, Ελλάς
Έτος Ιδρύσεως 1874
"Φιλανθρωπικό Ίδρυμα με σκοπό την περίθαλψη και συντήρηση αμφοτέρων των φύλων, εγκαταλελειμμένων υπό των γεννητόρων ή ορφανών πατρός ή μητρός και φυσικών εξωγάμων εφ' όσον η μήτηρ στερείται αποδεδειγμένως των μέσων συντηρήσεως του βρέφους.
Δύο μωρά την ημέρα ειναι ο μέσος όρος των εισαγομένων βρεφών στο Δημοτικό Βρεφοκομείο Αθηνών. Τα περισσότερα βρίσκονται στα σκαλοπάτια των σπιτιών και μερικά στα σκαλοπάτια του Ιδρύματος. Αλλα, παιδιά εκτός γάμου, έρχονται απευθείας από τα Μαιευτήρια. Τα παιδιά μένουν, εκτός αν υιοθετηθούν, έως ότου γίνουν δύο ετών. Παρά τον μεγάλο αριθμό ορφανών σήμερα στην Ελλάδα και την ασταθή οικονομία του Κράτους, είναι δύσκολο να βρεθούν ανάδοχοι γονείς. Το πρόβλημα του τι θα απογίνουν αυτά τα παιδιά γίνεται σοβαρό. Την παρούσα στιγμή το Δημοτικό Βρεφοκομείο Αθηνών εχει 230 παιδιά. Παιδιά που ειναι πάνω από δύο ετών και δεν έχουν υιοθετηθεί, και για τα οποία δεν υπάρχει χώρος στο Ορφανοτροφείο, φιλοξενούνται σε δύο άλλα κτίρια εξίσου ακατάλληλα και υπερπληθή. Η UΝΚΚΑ βοήθησε με τρόφιμα, φάρμακα, φαρμακευτικό υλικό και τεχνικές συμβουλές, ετσι ώστε οι συνθήκες να καλυτερεύσουν εδώ και ένα χρόνο, όταν η θνησιμότης των παιδιών έφθανε το 80%. Αλλά τα παιδιά δεν έχουν χώρο να παίξουν και με τι να παίξουν. Το Ίδρυμα για τη Σωτηρία των παιδιών είναι ένας εθελοντικός Οργανισμός που συνεργάζεται με την UΝΚΚΑ, τμήμα Ελλάδος, και εχει στείλει μία Προϊσταμένη Αδελφή, ειδικά εκπαιδευμένη στην πρόνοια παιδιών, για τουλάχιστον δύο χρόνια, στο Βρεφοκομείο Αθηνών. Το ιδιο πρόβλημα ισχύει και για τα άλλα Βρεφοκομεία της Χώρας".
Β. Παπαϊωάννου
Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΒΡΕΦΟΔΟΧΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΣΑΣ ΕΛΕΓΑ.
Βρεφοδόχος.
Από τη «Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια»:
Κιβώτιον ευμέγεθες δυνάμενον να χωρεί έως δύο βρέφη εξηπλωμένα. Το τοιούτον
εντοιχίζεται παρά την εξώθυραν των βρεφοκομείων προς τον σκοπόν να εκτίθενται εν αυτώ
κρυφά τα δι' ένα οιονδήποτε λόγον απορριπτόμενα ή εγκαταλειπόμενα νεογνά ή βρέφη.
Ως δε ήθελεν αποτεθεί εκεί το παιδίον αυτόματος ηλεκτρικός κώδων αγγέλλει
την πράξιν ταύτην της εγκαταλείψεως.
ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΜΩΡΟ. ΑΝΥΠΑΝΤΡΗ ΜΑΝΑ ΠΡΟΣΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΣΥΝΟΔΕΙΑ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ ΣΤΟ ΒΡΕΦΟΚΟΜΕΙΟ.
ΤΟ ΚΡΑΤΑ ΣΦΙΚΤΑ ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΘΑ ΤΟ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ.
ΜΩΡΟ ΑΦΗΜΕΝΟ ΑΤΥΧΩΣ ΣΤΑ ΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ.
Η ΒΡΕΦΟΚΟΜΟΣ ΤΟ ΜΑΖΕΥΕΙ.
ΜΑΝΑ ΚΡΑΤΑ ΤΟ ΜΩΡΟ ΤΗΣ. ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΘΑ ΦΥΓΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΑΦΗΣΕΙ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ.
ΜΑΝΕΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΘΩΣ ΘΗΛΑΖΟΥΝ ΤΑ ΒΡΕΦΗ ΤΟΥΣ.
Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΤΑ ΒΡΕΦΗ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΩΝ ΑΔΕΡΦΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΩΝ. ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥΣ ΟΜΩΣ, ΙΑΤΡΙΚΩΣ, ΑΒΕΒΑΙΟ.
ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΜΩΡΩΝ. ΕΚ ΤΟΥ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΠΟΡΙΣΜΑΤΟΣ, ΘΗΛΥ, 25 ΗΜΕΡΩΝ, 2700 ΓΡΑΜ. ΘΑΝΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΤΡΟΦΙΑ ΗΠΑΤΟΣ.
ΒΡΕΦΟΚΟΜΟΣ ΕΠΙΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΟ ΑΡΤΙΓΕΝΝΗΤΟ ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΜΕΝΟ ΒΡΕΦΟΣ.
ΝΟΣΟΚΟΜΑ ΤΟΥ ΕΡΥΘΡΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΜΕ ΙΣΧΝΟ ΕΤΟΙΜΟΘΑΝΑΤΟ ΜΩΡΟ.
ΝΟΣΟΚΟΜΑ ΤΟΥ ΕΡΥΘΡΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΜΕ ΜΩΡΑΚΙ ΠΟΥ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΦΘΗΚΕ.
ΜΩΡΑ ΣΤΙΣ ΚΟΥΝΙΕΣ.
ΜΩΡΟ ΣΤΗ ΚΟΥΝΙΑ ΚΟΙΜΑΤΑΙ.
Ο ΥΠΝΟΣ ΓΛΥΚΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΘΕΤΟ ΒΡΕΦΟΣ.
ΜΩΡΟ ΚΑΘΙΣΜΕΝΟ. ΧΑΜΟΓΕΛΑΕΙ ΣΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ.
"ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟΣΗ ΟΜΟΡΦΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΡΧΙΝΙΣΜΑ" ΡΑΙΝΕΡ ΜΑΡΙΑ ΡΙΛΚΕ.
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΒΡΕΦΟΚΟΜΟΙ ΜΕ ΜΩΡΑ. ΜΩΡΑ ΖΗΤΟΥΝ ΕΝΑ ΧΑΔΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΣ.
ΑΠΛΩΜΕΝΑ ΡΟΥΧΑ. ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ ΣΕ ΔΥΣΚΟΛΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ.
ΜΩΡΑ ΚΑΘΙΣΜΕΝΑ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ ΝΑ ΤΑ ΔΕΙ ΛΙΓΟ Ο ΗΛΙΟΣ.
ΑΓΟΡΑΚΙΑ, ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ.
ΜΩΡΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΑ (Α΄ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ)
ΜΩΡΑ ΚΟΙΤΑΝΕ ΓΥΡΩ.
ΜΩΡΟ ΚΟΙΜΑΤΑΙ.
ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΞΕΝΙΤΕΥΘΕΙ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΕΤΑΙ.
ΜΩΡΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΤΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ.
ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΑ.
ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΑ.
ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΑ.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ UNRRA. Η UNRRA ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ, ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΒΡΕΦΗ.
ΠΑΙΔΙΑ ΣΕ ΜΕΤΑΦΟΡΑ.
ΠΑΙΔΙΑ, ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ, ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΜΕΤΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΙΔΡΥΜΑΤΑ.
ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΣΥΣΣΙΤΙΟ.
ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΣΥΣΣΙΤΙΟ.
ΚΟΡΙΤΣΑΚΙΑ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΣΤΙΣ ΠΑΙΔΟΥΠΟΛΕΙΣ.
ΜΕΓΑΛΟΣ Ο ΠΟΝΟΣ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ.
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΡΗΜΑΓΜΕΜΗ.
ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΑΚΙA ΖΟΥΝ ΣΕ ΑΘΛΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ.
ΕΓΚΑΤΑΛΕΛΕΙΜΜΕΝΟ ΠΑΙΔΑΚΙ.
αυτα τα ωραια απο την ελλαδα του '50.
αυτο που βασικα εχει αλλαξει απο τοτε εως σημερα,
ειναι οτι τωρα το χρωμα του δερματος των βρεφων ποικιλει!
καλη συνεχεια.
.
2 σχόλια:
Συγκλονιστικες οι φωτο!!!!!!!!!
Και φυσικα οτι θυμιζουν......
ειναι πραγματικα εντυπωσιακες οι φωτογραφιες...
πρεπει να αξιζει γενικοτερα ολοκληρη η δουλεια της παπαιωαννου.
το θεμα αυτο βεβαια ειναι πολυ δυνατο και ακομα και 60 χρονια μετα, συνεχιζει να συγκινει.
καθε φωτογραφια ειναι χιλιαδες λεξεις και πολλα μα πολλα συναισθηματα.
Δημοσίευση σχολίου