Πέμπτη, 21 Φεβρουαρίου 2013

Σχεδία, η νέα εφημερίδα δρόμου


 Η «Σχεδία» είναι το νεότερο μέλος του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων Δρόμου που προωθεί παγκοσμίως την κοινωνική επιχειρηματικότητα και παρέχει τη δυνατότητα νόμιμης εργασίας σε ανθρώπους που δεν έχουν άλλους πόρους για να εξασφαλίσουν τις πιο βασικές τους ανάγκες.

Τα περιοδικά δρόμου δεν πωλούνται στα συνήθη σημεία διάθεσης Τύπου (περίπτερα κ.λπ.), αλλά αποκλειστικά στους δρόμους της πόλης από διαπιστευμένους πωλητές που προέρχονται αποκλειστικά από ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες: άστεγους, άνεργους και γενικώς ανθρώπους που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Στην Ελλάδα, η «Σχεδία» θα κυκλοφορεί 11 φορές τον χρόνο (εκτός Αυγούστου), την τελευταία Τετάρτη κάθε μήνα, με τιμή πώλησης €3. Η διαδικασία είναι η εξής: άνθρωποι που διαπιστωμένα εμπίπτουν στις ευάλωτες ομάδες θα προμηθεύονται από τα κεντρικά γραφεία (μελλοντικά και από άλλα σημεία) το περιοδικό στη μισή από την κανονική τιμή των €3, μαζί με μια ειδική κάρτα με τα στοιχεία τους κι ένα γιλέκο. Θα καταβάλλουν δηλαδή €1,5 για κάθε περιοδικό, το οποίο στη συνέχεια θα πωλούν στην αναγραφόμενη τιμή των €3, κρατώντας τα κέρδη (1,5 ευρώ από κάθε τεύχος) για τον εαυτό τους. Για το αρχικό κεφάλαιο θα παρέχονται απολύτως δωρεάν στον κάθε πωλητή 10 τεύχη του περιοδικού.

Το μοντέλο έχει αποδειχτεί ότι δουλεύει. Από τη Γλασκώβη ως το Τόκυο και από το Σίδνεϋ ως το Κέιπ Τάουν κυκλοφορούν πάνω από 100 διαφορετικοί τίτλοι σε 40 χώρες και 24 γλώσσες, παρέχοντας σημαντική βοήθεια σε περισσότερους από 200.000 ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Από την πρώτη εφημερίδα δρόμου, που έκανε την εμφάνισή της το 1989 στη Νέα Υόρκη, έχουν αλλάξει πολλά. Στις μέρες μας οι πωλήσεις των εντύπων έχουν φτάσει τα 27.000.000 αντίτυπα τον χρόνο, ενώ οι πωλητές βγάζουν κέρδος της τάξεως των 40.000.000 δολαρίων παγκοσμίως. Μόνο το «Big Issue» του Λονδίνου, η κατά πολλούς «ναυαρχίδα» των εφημερίδων δρόμου, πουλάει 125.000 αντίτυπα κάθε εβδομάδα. Πολλές από τις εφημερίδες και τα περιοδικά δρόμου έχουν μάλιστα προσαρμοστεί και στις σύγχρονες απαιτήσεις της εποχής κι έχουν προχωρήσει στην κυκλοφορία και ψηφιακής έκδοσης. Οι κάτοχοι smartphone και tablet έχουν τη δυνατότητα να προμηθεύονται, αντί για την έντυπη έκδοση, έναν κωδικό που τους επιτρέπει να διαβάζουν την εφημερίδα online.

Η φιλοσοφία που βρίσκεται πίσω από τις εφημερίδες δρόμου δεν συμβαδίζει με τη λογική της ελεημοσύνης και της επαιτείας. Η πώληση των εφημερίδων είναι μια αξιοπρεπής δραστηριότητα, που εξασφαλίζει στους πωλητές ένα νόμιμο εισόδημα, το οποίο τους διασφαλίζει κάποιες βασικές ανάγκες και τους επιτρέπει να σπάσουν τον φαύλο κύκλο της κοινωνικής περιθωριοποίησης, να απεγκλωβιστούν από την κοινωνικο-οικονομική απομόνωση. Με την πράξη της αγοράς προβαίνουμε βεβαίως σε μια πράξη αλληλεγγύης, αλλά κυρίως αγοράζουμε ένα αξιόλογο έντυπο. Όπως υπόσχεται ο διευθυντής του Χρήστος Αλεφάντης, θα είναι «ένα δημοσιογραφικό περιοδικό με σαφή κοινωνικά χαρακτηριστικά» και ανεξάρτητη γραφή. Η συντακτική ομάδα θα περιλαμβάνει γνωστές πένες, αλλά και ικανούς, νέους δημοσιογράφους, και φιλοδοξία του περιοδικού είναι να συμμετέχουν στη σύνταξη και οι ίδιοι οι πωλητές. Η δημοσιογραφική προσέγγιση και γενικώς όλο το περιοδικό χαρακτηρίζεται αισιόδοξο από τον κύριο Αλεφάντη. «Όταν λέμε "αισιόδοξο", δεν εννοούμε "χαζοχαρούμενο", αλλά ένα περιοδικό που μέσα από τη δημοσιογραφική έρευνα και το ρεπορτάζ δεν θα περιοριστεί στον καταγγελτικό λόγο, αλλά θα προτείνει και λύσεις». Η ύλη θα είναι πλούσια και θα περιλαμβάνει θέματα, ελεύθερο ρεπορτάζ, στήλες (π.χ. μαγειρική, αθλητισμό), κουίζ, φωτογραφικές ιστορίες, ακόμα και μια διαφορετικού τύπου στήλη... συνοικεσίων.

Η «Σχεδία» έχει στρατολογήσει ήδη πάνω από 70 πωλητές, άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, και φιλοδοξία της είναι, στους επόμενους μήνες που το εγχείρημα θα αρχίσει να γίνεται ολοένα και πιο γνωστό, να συμμετάσχουν στην ομάδα ακόμα περισσότεροι. Πέρα από τη βοήθεια στην οργάνωση των πωλήσεων, η «Σχεδία» θα παρέχει στους πωλητές της ιατρικές και νομικές υπηρεσίες (σε συνεργασία με φορείς που δραστηριοποιούνται στον τομέα υποστήριξης αστέγων και άλλων αποκλεισμένων), καθώς και ένα δίκτυο υποστήριξης στον τομέα της αναζήτησης και εύρεσης εργασίας. Την προσεχή Τετάρτη, λοιπόν, αναζητήστε τον πωλητή της γειτονιάς σας και δώστε αυτά τα €3. Θα πιάσουν τόπο!
Tου Δημήτρη Κυριαζή
Πηγή: http://www.lifo.gr
Η «Σχεδία» είναι το νεότερο μέλος του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων Δρόμου που προωθεί παγκοσμίως την κοινωνική επιχειρηματικότητα και παρέχει τη δυνατότητα νόμιμης εργασίας σε ανθρώπους που δεν έχουν άλλους πόρους για να εξασφαλίσουν τις πιο βασικές τους ανάγκες. Τα περιοδικά δρόμου δεν πωλούνται στα συνήθη σημεία διάθεσης Τύπου (περίπτερα κ.λπ.), αλλά αποκλειστικά στους δρόμους της πόλης από διαπιστευμένους πωλητές που προέρχονται αποκλειστικά από ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες: άστεγους, άνεργους και γενικώς ανθρώπους που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Στην Ελλάδα, η «Σχεδία» θα κυκλοφορεί 11 φορές τον χρόνο (εκτός Αυγούστου), την τελευταία Τετάρτη κάθε μήνα, με τιμή πώλησης €3. Η διαδικασία είναι η εξής: άνθρωποι που διαπιστωμένα εμπίπτουν στις ευάλωτες ομάδες θα προμηθεύονται από τα κεντρικά γραφεία (μελλοντικά και από άλλα σημεία) το περιοδικό στη μισή από την κανονική τιμή των €3, μαζί με μια ειδική κάρτα με τα στοιχεία τους κι ένα γιλέκο. Θα καταβάλλουν δηλαδή €1,5 για κάθε περιοδικό, το οποίο στη συνέχεια θα πωλούν στην αναγραφόμενη τιμή των €3, κρατώντας τα κέρδη (1,5 ευρώ από κάθε τεύχος) για τον εαυτό τους. Για το αρχικό κεφάλαιο θα παρέχονται απολύτως δωρεάν στον κάθε πωλητή 10 τεύχη του περιοδικού. Το μοντέλο έχει αποδειχτεί ότι δουλεύει. Από τη Γλασκώβη ως το Τόκυο και από το Σίδνεϋ ως το Κέιπ Τάουν κυκλοφορούν πάνω από 100 διαφορετικοί τίτλοι σε 40 χώρες και 24 γλώσσες, παρέχοντας σημαντική βοήθεια σε περισσότερους από 200.000 ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Από την πρώτη εφημερίδα δρόμου, που έκανε την εμφάνισή της το 1989 στη Νέα Υόρκη, έχουν αλλάξει πολλά. Στις μέρες μας οι πωλήσεις των εντύπων έχουν φτάσει τα 27.000.000 αντίτυπα τον χρόνο, ενώ οι πωλητές βγάζουν κέρδος της τάξεως των 40.000.000 δολαρίων παγκοσμίως. Μόνο το «Big Issue» του Λονδίνου, η κατά πολλούς «ναυαρχίδα» των εφημερίδων δρόμου, πουλάει 125.000 αντίτυπα κάθε εβδομάδα. Πολλές από τις εφημερίδες και τα περιοδικά δρόμου έχουν μάλιστα προσαρμοστεί και στις σύγχρονες απαιτήσεις της εποχής κι έχουν προχωρήσει στην κυκλοφορία και ψηφιακής έκδοσης. Οι κάτοχοι smartphone και tablet έχουν τη δυνατότητα να προμηθεύονται, αντί για την έντυπη έκδοση, έναν κωδικό που τους επιτρέπει να διαβάζουν την εφημερίδα online. Η φιλοσοφία που βρίσκεται πίσω από τις εφημερίδες δρόμου δεν συμβαδίζει με τη λογική της ελεημοσύνης και της επαιτείας. Η πώληση των εφημερίδων είναι μια αξιοπρεπής δραστηριότητα, που εξασφαλίζει στους πωλητές ένα νόμιμο εισόδημα, το οποίο τους διασφαλίζει κάποιες βασικές ανάγκες και τους επιτρέπει να σπάσουν τον φαύλο κύκλο της κοινωνικής περιθωριοποίησης, να απεγκλωβιστούν από την κοινωνικο-οικονομική απομόνωση. Με την πράξη της αγοράς προβαίνουμε βεβαίως σε μια πράξη αλληλεγγύης, αλλά κυρίως αγοράζουμε ένα αξιόλογο έντυπο. Όπως υπόσχεται ο διευθυντής του Χρήστος Αλεφάντης, θα είναι «ένα δημοσιογραφικό περιοδικό με σαφή κοινωνικά χαρακτηριστικά» και ανεξάρτητη γραφή. Η συντακτική ομάδα θα περιλαμβάνει γνωστές πένες, αλλά και ικανούς, νέους δημοσιογράφους, και φιλοδοξία του περιοδικού είναι να συμμετέχουν στη σύνταξη και οι ίδιοι οι πωλητές. Η δημοσιογραφική προσέγγιση και γενικώς όλο το περιοδικό χαρακτηρίζεται αισιόδοξο από τον κύριο Αλεφάντη. «Όταν λέμε "αισιόδοξο", δεν εννοούμε "χαζοχαρούμενο", αλλά ένα περιοδικό που μέσα από τη δημοσιογραφική έρευνα και το ρεπορτάζ δεν θα περιοριστεί στον καταγγελτικό λόγο, αλλά θα προτείνει και λύσεις». Η ύλη θα είναι πλούσια και θα περιλαμβάνει θέματα, ελεύθερο ρεπορτάζ, στήλες (π.χ. μαγειρική, αθλητισμό), κουίζ, φωτογραφικές ιστορίες, ακόμα και μια διαφορετικού τύπου στήλη... συνοικεσίων. Η «Σχεδία» έχει στρατολογήσει ήδη πάνω από 70 πωλητές, άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, και φιλοδοξία της είναι, στους επόμενους μήνες που το εγχείρημα θα αρχίσει να γίνεται ολοένα και πιο γνωστό, να συμμετάσχουν στην ομάδα ακόμα περισσότεροι. Πέρα από τη βοήθεια στην οργάνωση των πωλήσεων, η «Σχεδία» θα παρέχει στους πωλητές της ιατρικές και νομικές υπηρεσίες (σε συνεργασία με φορείς που δραστηριοποιούνται στον τομέα υποστήριξης αστέγων και άλλων αποκλεισμένων), καθώς και ένα δίκτυο υποστήριξης στον τομέα της αναζήτησης και εύρεσης εργασίας. Την προσεχή Τετάρτη, λοιπόν, αναζητήστε τον πωλητή της γειτονιάς σας και δώστε αυτά τα €3. Θα πιάσουν τόπο! Πηγή: www.lifo.gr Η «Σχεδία» είναι το νεότερο μέλος του Διεθνούς Δικτύου Εφημερίδων Δρόμου που προωθεί παγκοσμίως την κοινωνική επιχειρηματικότητα και παρέχει τη δυνατότητα νόμιμης εργασίας σε ανθρώπους που δεν έχουν άλλους πόρους για να εξασφαλίσουν τις πιο βασικές τους ανάγκες. Τα περιοδικά δρόμου δεν πωλούνται στα συνήθη σημεία διάθεσης Τύπου (περίπτερα κ.λπ.), αλλά αποκλειστικά στους δρόμους της πόλης από διαπιστευμένους πωλητές που προέρχονται αποκλειστικά από ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες: άστεγους, άνεργους και γενικώς ανθρώπους που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Στην Ελλάδα, η «Σχεδία» θα κυκλοφορεί 11 φορές τον χρόνο (εκτός Αυγούστου), την τελευταία Τετάρτη κάθε μήνα, με τιμή πώλησης €3. Η διαδικασία είναι η εξής: άνθρωποι που διαπιστωμένα εμπίπτουν στις ευάλωτες ομάδες θα προμηθεύονται από τα κεντρικά γραφεία (μελλοντικά και από άλλα σημεία) το περιοδικό στη μισή από την κανονική τιμή των €3, μαζί με μια ειδική κάρτα με τα στοιχεία τους κι ένα γιλέκο. Θα καταβάλλουν δηλαδή €1,5 για κάθε περιοδικό, το οποίο στη συνέχεια θα πωλούν στην αναγραφόμενη τιμή των €3, κρατώντας τα κέρδη (1,5 ευρώ από κάθε τεύχος) για τον εαυτό τους. Για το αρχικό κεφάλαιο θα παρέχονται απολύτως δωρεάν στον κάθε πωλητή 10 τεύχη του περιοδικού. Το μοντέλο έχει αποδειχτεί ότι δουλεύει. Από τη Γλασκώβη ως το Τόκυο και από το Σίδνεϋ ως το Κέιπ Τάουν κυκλοφορούν πάνω από 100 διαφορετικοί τίτλοι σε 40 χώρες και 24 γλώσσες, παρέχοντας σημαντική βοήθεια σε περισσότερους από 200.000 ανθρώπους που αντιμετωπίζουν προβλήματα. Από την πρώτη εφημερίδα δρόμου, που έκανε την εμφάνισή της το 1989 στη Νέα Υόρκη, έχουν αλλάξει πολλά. Στις μέρες μας οι πωλήσεις των εντύπων έχουν φτάσει τα 27.000.000 αντίτυπα τον χρόνο, ενώ οι πωλητές βγάζουν κέρδος της τάξεως των 40.000.000 δολαρίων παγκοσμίως. Μόνο το «Big Issue» του Λονδίνου, η κατά πολλούς «ναυαρχίδα» των εφημερίδων δρόμου, πουλάει 125.000 αντίτυπα κάθε εβδομάδα. Πολλές από τις εφημερίδες και τα περιοδικά δρόμου έχουν μάλιστα προσαρμοστεί και στις σύγχρονες απαιτήσεις της εποχής κι έχουν προχωρήσει στην κυκλοφορία και ψηφιακής έκδοσης. Οι κάτοχοι smartphone και tablet έχουν τη δυνατότητα να προμηθεύονται, αντί για την έντυπη έκδοση, έναν κωδικό που τους επιτρέπει να διαβάζουν την εφημερίδα online. Η φιλοσοφία που βρίσκεται πίσω από τις εφημερίδες δρόμου δεν συμβαδίζει με τη λογική της ελεημοσύνης και της επαιτείας. Η πώληση των εφημερίδων είναι μια αξιοπρεπής δραστηριότητα, που εξασφαλίζει στους πωλητές ένα νόμιμο εισόδημα, το οποίο τους διασφαλίζει κάποιες βασικές ανάγκες και τους επιτρέπει να σπάσουν τον φαύλο κύκλο της κοινωνικής περιθωριοποίησης, να απεγκλωβιστούν από την κοινωνικο-οικονομική απομόνωση. Με την πράξη της αγοράς προβαίνουμε βεβαίως σε μια πράξη αλληλεγγύης, αλλά κυρίως αγοράζουμε ένα αξιόλογο έντυπο. Όπως υπόσχεται ο διευθυντής του Χρήστος Αλεφάντης, θα είναι «ένα δημοσιογραφικό περιοδικό με σαφή κοινωνικά χαρακτηριστικά» και ανεξάρτητη γραφή. Η συντακτική ομάδα θα περιλαμβάνει γνωστές πένες, αλλά και ικανούς, νέους δημοσιογράφους, και φιλοδοξία του περιοδικού είναι να συμμετέχουν στη σύνταξη και οι ίδιοι οι πωλητές. Η δημοσιογραφική προσέγγιση και γενικώς όλο το περιοδικό χαρακτηρίζεται αισιόδοξο από τον κύριο Αλεφάντη. «Όταν λέμε "αισιόδοξο", δεν εννοούμε "χαζοχαρούμενο", αλλά ένα περιοδικό που μέσα από τη δημοσιογραφική έρευνα και το ρεπορτάζ δεν θα περιοριστεί στον καταγγελτικό λόγο, αλλά θα προτείνει και λύσεις». Η ύλη θα είναι πλούσια και θα περιλαμβάνει θέματα, ελεύθερο ρεπορτάζ, στήλες (π.χ. μαγειρική, αθλητισμό), κουίζ, φωτογραφικές ιστορίες, ακόμα και μια διαφορετικού τύπου στήλη... συνοικεσίων. Η «Σχεδία» έχει στρατολογήσει ήδη πάνω από 70 πωλητές, άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιών, και φιλοδοξία της είναι, στους επόμενους μήνες που το εγχείρημα θα αρχίσει να γίνεται ολοένα και πιο γνωστό, να συμμετάσχουν στην ομάδα ακόμα περισσότεροι. Πέρα από τη βοήθεια στην οργάνωση των πωλήσεων, η «Σχεδία» θα παρέχει στους πωλητές της ιατρικές και νομικές υπηρεσίες (σε συνεργασία με φορείς που δραστηριοποιούνται στον τομέα υποστήριξης αστέγων και άλλων αποκλεισμένων), καθώς και ένα δίκτυο υποστήριξης στον τομέα της αναζήτησης και εύρεσης εργασίας. Την προσεχή Τετάρτη, λοιπόν, αναζητήστε τον πωλητή της γειτονιάς σας και δώστε αυτά τα €3. Θα πιάσουν τόπο! Πηγή: www.lifo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: